5. jun. 2011

PARIS GUIDE # 2

Så er vi nået til anden del af Paris-guiden... Og den her gang er vi i Montmartre. Montmartre er noget af det mest parisiske, der findes efter min mening!






På vej til Montmartre fra Operaen kan man gå igennem de gamle passager, der stadig bygget i 1800-tallet og som er holdt i den gamle stil. Passagerne hedder Passage des Panoramas, Passage Jouffroy & Passage Verdeau som til sammen (så vidt jeg har forstået) hedder Passage Couverts. Passagerne ligger i forlængelse af hinanden mellem 10, Rue Saint-Mars & 31, Bis Rue du Faubourg du Montmartre.


Så gik turen op op op af de mange trapper mod Sacre-Coeur.








På vejen op fald vi over en fineste cup cake shop, nemlig Miss Cupcake. De lavede nogle virkelig fine og velsmagende cupcakes... Min farvorit er Lemon blossom. Den ligger på 22, Rue la Vieuville lige når man er nået op af det første sæt trapper.


Vi ville rigtig gerne se udsigten fra Sacre-Coeur ved solnedgang... Så vi tilbragte lige lidt vente tid på den hyggelige café/restaurent La Maison Rose med en god kop cappuccino. Den fine lyserød café ligger på 2, Rue Abreuvoir.


Den hyggelige restaurant Chez Marie ligger på 27, Rue Gabrielle lige inden nummer to sæt trapper op med Sacre-Coeur. Den er rigtig hyggelig indrettet og polstret til med en masse sjove billeder. Maden er ikke den bedste i verden, men ganske udemærket og til helt rimelige priser. Klart et besøg værd.


Så nåede vi op til Sacre-Coeur, hvor der allerede sad mange hundrede mennesker og hyggede i solnedgangen og kiggede ud over hele Paris. Da jeg sad der med alle de andre følte jeg virkelig, at jeg have det en million gange bedre end alle dem, der ikke sad og så det jeg så… Det var simpelthen så flot og hyggeligt.

Har lige et ekstra tip, som jeg ikke nåede, at få billeder af...

L'Ariel er en tobaks café der ligger på 18, Rue des Martyrs, som efterhånden er blevet vores stamcafé når vi er i Paris. Elsker, at sidde og se ud på Rue des Martyrs, der altid vrimler med Parisere på vej til et eller andet.

5 kommentarer:

  1. Rigtig fin blog du har!
    Jeg har et spørgsmål - hvordan får du din blog så bred?

    xx Rosa
    rainyempathy.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Taaak :D

    Jamen jeg har brugt Pagiks layout guide til at ændre min blogs html kode så den blev bred.
    Gik ind under outer-wrapper og sagde den skulle være 1050px bred, under main-wrapper skrev jeg 800px & under sidebar-wrapper skrev jeg 190px... I header-warpper skrev jeg 1060px

    Håber det hjalp... Ellers prøv, at tage et kig på Pagiks guide.

    Link: http://pagik.blogspot.com/2010/01/layout-guide-hvordan-er-det-liige-man.html

    SvarSlet
  3. Årr, tusind tak - så fandt jeg ud af det! :-)

    SvarSlet
  4. Hvor ser du fin ud!! Dejlig blog du har her!

    Lise

    www.fashion-fun.com

    SvarSlet

 

blogger templates | Make Money Online